rit door new mexico - Reisverslag uit Sierra Plaza Subdivision, Verenigde Staten van Ton - WaarBenJij.nu rit door new mexico - Reisverslag uit Sierra Plaza Subdivision, Verenigde Staten van Ton - WaarBenJij.nu

rit door new mexico

Blijf op de hoogte en volg Ton

14 Mei 2017 | Verenigde Staten, Sierra Plaza Subdivision

vandaag een mooi rit gemaakt door New Mexico. Oneindige landschappen. Prachtige massieven die links en rechts langskomen. met de meest prachtige kleuren. Steeds als je dichterbij komt veranderen de bergen van vorm. De zon er op. Wat een onwijs mooi landschap. Dan rijdt er door dat landschap ineens een trein. Zo op een afstand lijkt het modelspoor. Maar in werkelijkheid is die trein met wagons honderden meters lang. Wij zijn door het grootste Indianen reservaat gereden, waar onder andere de Navajo's wonen. Wat een armoede. Dat heeft met heel veel factoren te maken. Maar de Indianen hebben in ieder geval de slechtste grond en alcohol gekregen van de blanke. Ik ben inmiddels door 3 tijdzones en totaal van de leg af. Het slapen is echt een dingetje. Ja en de volgende dag weer vol aan de bak op de motor. Vandaag was het 's middags echt werken vanwege de harde wind. De laatste 100 miles ging over de interstate, door de prairie/woestein. De snelweg die bovenop de route 66 is aangelegd. Vetder is de interstate overal naast de oude route 66 aangelegd. Die interstates zijn bedacht door Eisenhower. Die had in de oorlog de Duitse autobahn gezien. Toen hij president werd heeft hij de Amerikaanse autobahn ingevoerd in de vorm van de interstate. Tot morgen. fotos komen nog. Dat lukt hier niet weer dramatisch internet.
8

  • 15 Mei 2017 - 11:48

    Cora:

    Spannend zo'n Tipi hotel, hopelijk slaap je daar wel dan. Ik moet zeggen dat ik hier prima slaap ha ha.
    Het klinkt wel als het echte "wilde westen"zo, zullen we een foto weekend plannen??? een avondje lijkt me te krap om alles te zien en horen..
    Rotterdam is vandaag een grote feestende massa.... ik neem het voor je op kun je het nog zien. Nou doe je wel voorzichtig?? groeten

  • 15 Mei 2017 - 15:08

    Iris:

    Hoi Ton, Ik sluit me aan bij Cora: Doe je wel voorzichtig! Ik zou me zo voor kunnen stellen dat je door al die tijdzones heen, af en toe wilt slapen terwijl je nou net keihard moet sturen in de wind. Wat bijzonder die trein; ik zie het bijna voor me; menig modelbouwer zou de situatie boven op zijn zolder willen zien. Hie gewoon maandag; wassen, stofzuigen én vanavond niet vergeten om de juiste container aan de weg te zetten. Ga zo door en de foto's houden we graag nog een keer tegoed tijdens een bijeenkomst. Gaat het nog goed met je rug? Wroemmmmmm

  • 15 Mei 2017 - 20:40

    Door Pa En Ma:

    Ha Ton, geweldig wat je allemaal beleeft het is niet te volgen
    maar geniet er van en neem je rust als dat lukt
    hier is alles goed en op de tuin lukt het ook wel goeie temperatuur
    groetjes van ons beiden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sierra Plaza Subdivision

Mijn eerste reis

route66

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2017

weer in het land

19 Mei 2017

naar het eindpunt van route 66

18 Mei 2017

voor laatste rit

18 Mei 2017

naar Las Vegas

16 Mei 2017

door Arizona
Ton

route66

Actief sinds 02 Mei 2017
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 8030

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 21 Mei 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: